Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Inglise keeles on termin affiliate marketing. Eestikeelne pooltõlge on affiliate turundus, millele lisanduvad konkureerivad väljendid: partnerturundus ja kaasturundus.
Jätan semiootika keelenatsidele ja annan kiire ülevaate tõenäoliselt kõige lihtsamast võimalusest internetis raha teenida.
Affiliate turundus on lihtne viis raha teenimiseks
Eelnev pealkiri kõlab nagu otse petukirjast kopeeritud lõik. Partnerturundus võimaldab sul kodust lahkumata, ilma väga suure investeeringuta palju raha teenida. Sa ei pea end isegi hommikul riidesse panema.
Kuidas piimajõed ja pudrumäed reaalsuseks teha?
- Tee veebileht
- Too sinna külastajaid, kes tahavad midagi osta
- Suuna potentsiaalsed ostjad oma partneri juurde tehingut tegema
- Partner maksab sulle mingi protsendi toodud tehingute summast
Need on reaalsed sammud, mis aitavad sul iga kuu tuhandeid eurosid teenida. Et natuke konteksti nendele sammudele lisada, siis toon elusa näite.
Keskkonnas nimega flippa.com on/oli müügis veebileht chainsawjournal.com.
- Lehe omanik on loonud hulgaliselt materjali erinevatest tööriistadest, mida läheb vaja kodus, aias ja erinevate remont- ning ehitustööde puhul.
- Kasutades läbimõeldud SEO tegevusi on saavutatud olukord, kus keskkonda külastab 70 kuni 110 tuhat inimest iga kuu. Selle saavutamiseks tuleb sait Googles välja rohkem kui 100 tuhande erineva märksõnaga.
- Veebilehel olevad artiklid suunavad mootorsaagi või muud tööriista otsima tulnud külastaja Amazoni tehingut sooritama.
- Kui Amazoni suunatud inimene ostab mingi kauba, siis saab chainsawjournal.com omanik sellelt tehingult umbes 3% vahendustasu.
Selle 3% vahendustasuga on affiliate turundus toonud neile viimase aasta jooksul sisse keskmiselt üle 6000 dollari kuus. Sellest 6000 dollarist ligi 5000 dollarit on olnud kasum. Lehe omanik tahab keskkonna müüa 47-kordse kuukasumiga. See on natuke kirves hind. Tihti müüakse selliseid keskkondi 30 kuni 40-kordse kuukasumi numbriga, aga näiteks käib küll.
Arvestades seda, et keskkonna omanik pole veel kõiki rahateenimise võimalusi kasutusele võtnud, siis saab selle keskkonna tulemusi veel paari tuhande dollari võrra kasvatada.
Elemendid, millest koosneb partnerturundus
Teen järgnevalt lühikese ülevaate sellest, mida sul on vaja eelnevalt toodud sammude edukaks elluviimiseks ja sellisel viisil rahateenimiseks. Toon siin välja selle kõige levinuma affiliate marketing tegevuse, mille keskmes on veebileht ja peamisteks tööriistadeks sisu ja SEO.
1. Affiliate marketing: veeb ja sisu
Enamus affiliate turundusega tegelejate töö vundamendiks on sisukas veebileht, mis vastab tarbijate küsimustele mingis valdkonnas. Eelnevalt toodud chainsawjournal.com näites oli teemaks tööriistad, masinad ja muu taoline. Kui sul aga 10kW tagavarageneraarorist rääkimine sära silma ei too, siis võid mingi muu valdkonna valida.
Täna, kui ma seda lõiku siin kirjutan, on Flippas müügil 55 veebilehte, mis teenivad rohkem kui 1000 eurot tulu kuus. Selge on see, et korraga on müügis vaid väike osa veebe, mille rahaallikaks on partnerturundus. Seega on üle interneti tuhandeid ja tuhandeid saite, mis teenivad mõistlikul määral raha ning peamiseks vahendiks on affiliate marketing.
Mõned teemad, mis täna silma jäid koos keskmiste kuu kasuminumbritega:
- Pokker 3703 dollarit
- Äriblogimine 1807 dollarit
- Kosmeetika 7489 dollarit
- Kodu ja aed 2089 dollarit
- Meelelahutus 1061 dollarit
- Söök ja jook 4231 dollarit
- Uudisteportaal 11393 dollarit
- Kinnisvara 1125 dollarit
- Koduelektroonika 4911 dollarit
- Krüptoraha 2146 dollarit
Need on ainult mõned teemad, mis silma jäid. Kui sulle pakuvad pinget jalgrattad või kudumine, siis on ka nendele valdkondadele nõudlus ja võimalus endale huvitaval teemal raha teenida.
2. SEO ja külastajate toomine veebi
Affiliate turunduse keskmes on sisu, mis aitab tarbijal otsuseid langetada ja ta lõpuks mingit toodet või teenust ostma panna.
Märksõnad
Edukas partnerturunduse keskkond algab õigete märksõnade valimisest. Kui sa tahaksid teha affiliate keskkonna teemal, millest räägib käesolev artikkel ehk „how to make money online,“ siis võib sul raskeks minna. Sellest märksõnast alustades inglise keeles Google esilehele jõudmiseks pead kulutama suure portsu oma elust ja võtma SMS-laenu projekti rahastamiseks.
Tundub kuidagi mõttetu ettevõtmisena.
Peamine iva on leida märksõnad, millel on mõistlik arv otsinguid kuus ja nende konkurents ei ole liiga kuri. Märksõnavahendeid kasutades leiad teemad, mille teised on tähelepanuta jätnud. Sinu ülesandeks on need augud võimalikult kvaliteetse materjaliga täita.
Kaasturunduse märksõnade valimise võtan ette eraldi artiklis.
Sisu kvaliteet
Sisu hindamisel on kaks telge: maht ja kvaliteet. Maht on artikli pikkus, mida inglise keelt rääkivas maailmas mõõdetakse sõnadega. Näiteks A4 leht täis teksti on inglise keeles umbes 500 sõna, eesti keeles aga ligikaudu 350.
Maht on hea mõõdik, seda on lihtne mõõta. Üldiselt võid olla enamvähem kindel, et konkurendist on küllaltki raske lühema materjaliga mööda saada.
Samas on selge, et kui ma kirjutaksin 10000 korda järjest aaaaaa, paneksin sellele pealkirjaks „How to make money online“, piserdaksin selle sisse protsendi jagu täpseid märksõnu ja teemaga seotud väljendeid, siis see ilmselt Googles esimeseks ei saaks. Kuigi ma võidaksin pikkuses kõiki teisi.
Praegu, kui ma seda artiklit kirjutan, on Googles viie esimese artikli pikkused järgmised:
- 5203 https://www.oberlo.com/blog/how-to-make-money-online
- 2481 https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2020/03/25/make-money-online-right-now/
- 4570 https://www.savethestudent.org/make-money/10-quick-cash-injections.html
- 5755 https://www.nerdwallet.com/article/finance/how-to-make-money
- 8815 https://www.shopify.com/blog/make-money-online
Ilmselt peab peale pikkuse olema midagi veel tähtsat.
Kvaliteet? Kuidas seda mõõdetakse? Mille järgi me saame öelda, et Hamlet on parem kui mingi käesolev artikkel? Ilmselt ei ole siin mõõdupuu nii mustvalge nagu pikkuse puhul.
Ma järjestaksin partnerturunduse puhul sisu kvaliteedimõõdiku selliselt:
Sisuline väärtus – kui pointi pole, on kogu artikkel mõttetu ajaraisk.
Kirjanduslik luulelend – teksti on mõnus lugeda.
Keeleline korrektsus – tekst ei tundu kui Google Translate’ist kopitud.
Kirjavead – komad, suured ja väikesed tähed, kokku-lahku kirjutamine ja muu taoline. Kui sa oled grammatikanats ja lased oma lapsel surra sellepärast, et abistavas materjalis oli kiillausel koma puudu, siis… ah, whatever. Kuna ma ise ei suuda ühtki lauset veata kirjutada, siis on mul selle punktiga eriline suhe.
Kindlasti oled kogenud seda, et otsid mingil teemal infot. Kulutad sellele võib-olla tunde ja siis leiad selle õige materjali. Paned lemmikutesse, saadad sõbrale, trükid välja ja jagad sotsmeedias. See on ideaal, mida tahad saavutada.
Aga me ei ela ideaalses maailmas. Tule ideaalist nii kaugele alla kui võimalik, et tulemusi saavutada. Nii toimetad kõige efektiivsemalt.
On-page SEO
Oma lehel tehtav SEO on reeglite kogu, mida suudab jälgida iga keskkooliõpilane. Need reeglid leiad tasuta SEO e-raamatust. Ühtegi punkti ei tohi vahele jätta, aga ükski punkt omaette ei ole väga tähtis.
Link building
Kiire sisu loomine on vajalik, aga sellele tuleb kiiresti ka linke peale tekitada. Paljude arvamus on see, et linke tuleks tekitada orgaaniliselt külalispostitustega. See tundub nagu kõige turvalisem meetod.
Alternatiiviks on osta linke olemasolevatesse artiklitesse, mis juba omavad Google silmis mingit kaalu. Niche editite probleemiks on see, et need ei ole tavapärased. Googlel ei ole kuigi raske tuvastada, et oli mingi artikkel ja siis järsku tekkis sellesse linke. Kui nad otsustavad selle eest karistada, siis on jama majas.
Linkide hankimine on kõige keerulisem ja aeganõudvam töö affiliate turunduse juures. Peamiselt on valida, kas aeglased tulemused või mingid tegevused, mis Google silmis on täiesti mustas nimekirjas.
Samas on võimalik luua materjali, mis kogub ise linke. Mõnel oma lehel on mul õnnestunud saavutada maailma tipptulemused ilma ühtki linki hankimata. Lingid tulid ise, sest sisu oli väärt viitamist. Orgaaniline linkide hankimine venitab projekti pikkuse mitmekordseks. Head tulemused tulevad aastaga või hoopis kolme-nelja aastaga.
3. Affiliate marketing ja külastajate suunamine ostu sooritama
Kui külastaja on oma lehele saadud, siis on vaja ta panna tegema tegevusi, mis sulle raha sisse tooksid. Enamasti pead sa suutma oma külastaja viia partneri lehele ja kui ta seal tehingu sooritab, siis saad sina mingi protsendi selle tehingu summast.
Tee oma partneri juurde suunamise nupud ja lingid hästi ahvatlevaks. Tee nii, et inimesel oleks väga selgelt aru saada, et kui ta nüüd klikib, siis leiab ta oma õnne ja saab oma hetkevajadused rahuldatud.
Katseta erinevate tehnikatega. Minul on mõnedes keskkondades linkide klikkimise protsent peaaegu kahekordistunud. See omakorda kahekordistas ka partneritelt teenitud tulu.
4. Partnerturundus: partnerid ja tulu
Sinu ülesanne on leida omale partnerid, kelle juurde inimeste suunamisel sa teenid kõige rohkem. Tehingu pealt teenitav summa oleneb peamiselt järgmistest faktoritest:
- Kui suurt protsenti tehingu summast partner sulle pakub. Amazoni puhul võib see olla 3-8%. Samas mõned tutvumisportaalid pakuvad 150% esimeselt kuutasult. Samas, kui sa müüd mootorsaage Amazoni abiga, aga sinu lingi kaudu läinud inimene ostab plastmassist jõulukuuse, ka siis teenid sa oma tasu. Tutvumisportaal aga midagi peale oma teenuse ei paku.
- Kui kaua peale lingi klikkimist tehing arvesse läheb. Mõnedel juhtudel on see 24 tundi, samas võib olla ka 30 päeva. Mida kauem sinu suunamist meeles peetakse, seda suurem võiks olla sinu teenitav tasu.
- Suunatava keskkonna tehingu protsent. Kui sa suunad inimesi lehele, kus nad tehingut ei tee, siis sa ka raha ei teeni. Amazonis võib tehingu protsent olla 5 ja 15 vahel. Mida tuntum on tegija, seda suurem on tavaliselt tehingute protsent.
- Kas sa saad tasu ka kordustehingutelt. Näiteks kui su affiliate turunduse valdkond on serveriteenused, siis võib partner sulle pakkuda protsenti ka järgnevate kuude teenustasudelt.
- Toodete lingid. Sa võid müüa midagi, mis on odav, aga sellel on palju ostjaid. Teenid iga kuu tuhandelt ostult 1,5 eurot ja kokku saad 1500 eurot.
- Teenused. Samas võid vahendada mõnda veebikoolitust, mille hind on 1000 eurot ja vahendusprotsent 50%. Nii teenid vaid 3 tehinguga sama palju kui eelmises näites 1000 tehingu pealt. Teenuste puhul on vahendustasu protsendid enamasti kõrgemad.
Kui sa oled loonud veebi, milles käib palju inimesi, kellele oma sõnumit näidata, siis pead veenduma ka selles, et see näitamine vastaks seaduse ja partneri nõuetele. Amazon, FTC, Euroopa Liit ja paljud teised on loonud reklaami näitamise nõuded, mille vastu ei peaks eksima. Paremal juhul saad hoiatuse, aga Amazon võib ka su konto kinni panna. Põhimõtteliselt on võimalik ka seadusega pahuksisse minna.
Reklaami näitamine
Lisaks külastajate suunamisele oma partnerite juurde võid näidata ka reklaame. Reklaamid saad oma lehele kõige lihtsamini Google Adsense abil.
Reklaamiäri on raske töö, tavapäraselt on sul võimalik teenida iga 1000 külastaja kohta ligikaudu 10 kuni 30 eurot. See tähendab, et kui oled ehitanud lehe, millel on igakuiselt 50000 külastajat, siis on sul lootus saada tulu 500 kuni 1500 eurot kuus.
Võimaliku tulu vahemik on väga suur, sest kui su lehe teema ei ole väga suurte tehingutega, siis teenid sa vähem. Samas kui su lehe teema on kasiino, laenud või mõni muu väga suure külastajaväärtusega valdkond, siis võid teenida ka rohkem kui 30 eurot 1000 külastaja kohta.
Reklaamitulu suurus oleneb näidatavate reklaamide arvust. Saad suurendada oma tulu kui suudad inimesi oma veebis rohkem lehti vaatama ja kauem lehel viibima panna.
5. Muud kanalid ja rahaallikad
Astudes tavapärasest affiliate turundusest natuke kõrvale, on veel mõned tehnikad, mida saab rakendada kui tegeled partnerturundusega.
Meiliturundus
Meiliturundus on see võluvits, mis teeb kõik turundusvaldkonnad paremaks. Meiliturundusega saad luua omale ka päästerõnga, mis aitab sul ellu jääda, kui Google peaks kallale tulema.
Raha saad meililistiga teenida peamiselt kahel moel. Esiteks saad panna oma regulaarsesse uudiskirja pakkumised, mida su jälgijad võiksid osta. Nii teenid oma listiga täiesti tavapärast vahendustasu.
Lisaks affiliate linkide lisamisele saad müüa osa meili sisu partnerile. See tähendab seda, et mõni su partner võib panna saadetavasse kirja oma sisumaterjali. See võib olla artikkel või pakkumine. Sina saad kokkulepitud tasu iga kord, kui meili saadetakse.
Saad müüa ka meili sponsoreerimist, kus meilis on selgelt välja toodud see, et saatmist toetab mõni sinu partner. Sel juhul on võimalik, et tasu makstakse mingi perioodi eest või saad tasu iga saatmiskorra eest.
Uudiskirja kasvatamine
Alusta oma listi kogumist esimesest päevast alates. Pane kokku mingi väärt materjal, mida su külastajad tahavad saada ning paku seda neile läbi meiliaadressi sisestamise.
Küsi meiliaadressi igal võimalusel. Sa võid teha ka erilisi pakkumisi, kus annad listiga liitumisel inimestele mingeid paremaid partnerite pakkumisi. Näiteks liitu meie uudiskirjaga, et saada X soodustust sellelt suurepäraselt tootelt.
Sotsiaalmeedia
Sotsiaalmeedia ei ole affiliate turunduse väga suur osa. Sa saad ehitada ülieduka partnerturunduse keskkonna ilma ühegi sotsmeedia kanalita. Aga sotsmeedia võib tuua sulle igakuiselt raha sisse ja läbi selle ka keskkonna väärtust tõsta.
Kui sul õnnestub luua toimiv kohalolek sotsmeedias, siis on võimalik neid huvilisi suunata oma partnerite juurde ja läbi selle vahendustasu teenida. Lisaks on võimalus pakkuda reklaami või sponsorluse kaudu ligipääsu oma jälgijaskonnale. Läbi erinevate tehnikate võid ka küllaltki keskpärasest sotsmeedia kohalolekust tuhat või paar väärtust kätte saada. See suurendab igakuist tulu ja keskkonna müügiväärtust.
Sotsmeediakanalite kasutamine võib olla vajalik ka selleks, et jätta oma keskkonnast „päris“ mulje. Kuna enamus päris äridel on mingi kohalolek sotsmeedias, siis võib selle puudumine olla signaaliks, et tegemist on mingi kahtlase keskkonnaga.
Reklaami müük käsitööna
Kui automatiseeritud kujul aitab sul kasutajate silmapaarid rahaks moondada mõni reklaamiplatvorm nagu Google Adsense, siis seda tööd on võimalik ka ise teha.
Miks peaks keegi tahtma teha käsitsi tegevust, mis on juba automatiseeritud? No mis sa arvad? Pole ajaga midagi peale hakata? Rohkem raha loomulikult!
Reklaami käsimüügi iva on selles, et automatiseeritud kanalites on iga sait suhteliselt anonüümne ja ei saa kätte väärtust, mis selle erilisus võiks mõne konkreetse reklaamikliendi silmis tuua.
Kui sa võtad ühendust oma valdkonna toodete ja teenuste ettevõtetega ning pakud neile reklaamivõimalust oma keskkonnas, siis mõned võivad nõusse jääda. Lisaks võib selliste tehingute väärtus olla sulle kordades kõrgem kui see, mida teenid läbi automatiseeritud reklaamiplatvormide.
Oletame, et ma teenin Google Adsensega 2000 eurot kuus. Tänu sellele on mu keskkond paksult reklaampindu täis. Nüüd on mul võimalus asendada Adsense läbu kolme-nelja reklaamipartneriga, kes maksavad mulle 700 kuni 1000 eurot kuus reklaami näitamise eest. Kõik võidavad, mina saan rohkem raha, kasutaja saab vähem reklaami, reklaamiandja saab rohkem tähelepanu.
Dropshipping
Viimase teenimisvõimalusena toon välja selle, et sa muutud oma affiliate marketing keskkonnaga nii poe-sarnaseks kui võimalik, ilma siiski pood olemata.
Kui tuhanded inimesed ostavad tänu sinule mingist keskkonnast kaalulangetamise tooteid, siis on sul võimalus need tooted neile ka ise müüa.
Esmapilgul tundub nagu superidee. Kui Amazon maksab sulle müügisummalt 3 protsenti, siis dropshippinguga võid teenida 10, 20 võibolla rohkemgi. Näib, et käibe mitmekordistamiseks on vaja vaid natuke tööd teha ja tulemused on käes.
Päris nii see siiski ei ole!
Tulu ühelt müügilt võib olla 5 korda kõrgem, kui partnerit kasutades. Aga probleem on selles, et sinu veebileht ei muuda huvilisi ostjateks sama efektiivselt kui seda teeb Amazon.
Suvalise tundmatu e-poe puhul on 2% conversion rate päris OK tulemus. Amazoni conversion rate on 10%. Seega, kui sa teenid ühelt tehingult 5 korda rohkem, aga saad 5 korda vähem tehinguid, siis on tulemus sama. Sa pead selleks lihtsalt rohkem tööd tegema.
Samas arvesta sellega, et olla vaba Jeff Bezose ikkest on ka väärtus. Kui sa iseseisva dropshipperina suudad kas või natuke rohkem raha teenida kui Amazonist, siis võib see täiesti hea plaan olla.
Lisaks, keegi ei keela sul mõlemat teha. Osa kasutajaid suunad partnerite juurde ja osadele müüd ise. Alati tuleb kontrollida, millised on partnerite tingimused, et mingit jama nendega konkureerimisel ei tuleks.
Nüüd tead mis on affiliate marketing
Sellega on kiire vastus küsimusele, mis on affiliate marketing, antud. Kui see sulle huvi pakub, siis võid ise uurida keskkondi, mida müüakse Flippas. Mõtle, millised teemad sind piisavalt kõnetavad, et oleksid valmis aasta kuni kaks sellega tegelema, et tulemusteni jõuda.
Samal ajal, kui ma selle artikli viimaseid ridu kirjutasin, avaldas Timo oma podcastiepisoodi Karliga, mille teemaks oli affiliate marketing, vaata kindlasti seda ka.
Selleks, et aru saada affiliate marketingi teisest poolest, kus partnerid otsivad omale vahendajaid, kuula Äripäeva raadiosaadet Digiturunduse praktikum. SafetyWing äriarendusjuht Enelin Paas räägib saates affiliate turundusest, kampaaniatest ning turunduse tööriistadest ja kanalitest.
Lisan siia varsti ka natuke detailsemat materjali, kuidas affiliate marketing enda jaoks tööle panna. Millele pöörata tähelepanu ja kuidas esimese aasta jooksul tulemusteni jõuda.
Pane end meie uudiskirja, siis sa ei maga maha, kui väärt materjali avaldame.
Väga asjalik info. Aeg ajalt vajangi meeldetuletusi, et õigel rajal püsida. Aitäh!
Tänan! Mul on hea meel, et kasulikuks osutus